Uitgever: Zk
Pagina’s: 304
Gelezen: Paperback, Nederlandse versie
Links:
Goodreads, Bol

images9cxhej2yimages9cxhej2yimages9cxhej2yimages9cxhej2y

Als Tate haar nieuwe buurman Miles ontmoet weet ze zeker dat het geen liefde op het eerste gezicht is. Zelfs ‘vrienden’ is een groot woord. Het enige wat ze gemeen hebben, is een ongekende wederzijdse aantrekkingskracht. Miles wil geen liefde, Tate heeft geen tijd voor liefde, dus blijft over: seks. Miles heeft wel twee voorwaarden waar Tate zich aan moet houden: geen vragen over het verleden en geen verwachtingen voor de toekomst. Kan Tate dit volhouden? En wat houdt Miles voor haar verborgen?

2015 wordt het jaar waarin ik drie nieuwe, favoriete auteurs ontdekt heb. Favoriete auteurs dat wil bij mij zeggen dat ik hun nieuwe boeken onmiddellijk bestel zonder de korte inhoud te lezen. Colleen Hoover komt zonder twijfel mee op dat lijstje! Eerder dit jaar las ik het eerste deel van de never never serie, die ze in samenwerking met Tarryn Fisher Schreef. En deze maand pikte ik voor het eerst een van haar new adult boeken op en ik was meteen verkocht!

Onvoorwaardelijke was het perfecte boek voor mij, omdat het zowat alle zaken bevat waarvan ik hou in een goed boek. Het heeft een mooi, met momenten ontzettend droevig verhaal, maar is ook gevuld met stomende seksscènes en sterke personages. Ik hou van een goede portie stomende scenes in literatuur, maar zonder dat het boek daar effectief onder gaat lijden. (Denk 50 shades of grey, waar er veel seks is maar weinig verhaal.) Ik vind het ook belangrijk dat seksscènes bijdragen aan het verhaal. Functioneel naakt begrijp je? En in het geval van onvoorwaardelijk was dit zeker het geval.

Maar voor jullie denken dat ik een sexbeluste lezer ben. Het waren zeker niet alleen de stomende scenes die ik fijn vond in onvoorwaardelijk. Het verhaal was uniek en daarom zag ik de plot wendingen ook niet aankomen. Zelfs toen ik het boek uit had liet het me nog niet los. Onvoorwaardelijk had echt zijn klauwen in mij geslagen. Het verhaal slokt je echt op en je wordt overspoeld door allerlei soorten emoties: verdriet, eenzaamheid, verlangen, pijn, woede, frustratie, liefde en een hele grote porties vlinders in je buik.

Het sterkste punt van dit verhaal vond ik het feit dat je eigenlijk niet het volledige verhaal kent. Je had constant het gevoel dat een belangrijk stuk van het verhaal ontbrak. Het totaalbeeld van de situatie miste. Bij momenten voelde je echt mee met Tate. Je zag Miles, de buurman van Tate namelijk exact zoals zij hem zag. Een zwijgzame kerel, die korte antwoorden geeft en nooit lacht. Maar dan leek het soms of de muur die hij had opgetrokken brokkelde een beetje af en dan zag je de echte Miles verschijnen. Dan wist je gewoon, deze lieve, zachte, zorgzame man dit moet wel de echte Miles zijn. Dus wat is er aan de hand? Waarom bewaard hij zoveel afstand? Waarom stoot hij iedereen van zich af? Ik kon niet anders dan blijven doorlezen omdat ik zo graag wou weten wat Miles zoveel pijn had gedaan.

En dan heb ik het nog niet eens over Tate en ik ben me ervan bewust dat ik als moderne vrouw zou moeten zeggen dat ze een zwak vrouwelijk personages was. En ja, misschien was dat ook wel zo. Maar eerlijk, het kan me niet schelen. Ik hield echt oprecht van Tate. De manier waarop ze bleef vechten en geloven in Miles, mag dan een beetje naïef zijn, ik stond toch steeds voor haar aan de zijlijn te juichen.

En nu moet ik stoppen met schrijven, want ik moet dringend de trailer voor de film gaan bekijken!

Aanrader voor liefhebbers van:

Liefhebbers van stomende new adult boeken!